27 april 2012

Vitsippeexplosion

Idag har våren verkligen visat sin bästa sida. Solen sken, vinden svalkade härligt när jag var ute och gick/sprang. Jag hade från början tänkt gå en långpromenad, men det blev istället en promenad på 4 km och löpning på nästan lika lång sträcka. Totalt blev det nästan 8 km alltså.
    Solen värmde verkligen och till en början var temperaturen perfekt. När jag sedan blev trött på att gå tänkte jag springa en liten bit...
    Men den biten blev längre och längre och när rundan jag tänkt gå började ta slut tog jag en extrasväng runt i staden. Det kändes jätteskönt att springa, vilket var alldeles för länge sedan jag gjorde på grund av lathet, förkylningar och andra bortförklaringar ;)
    Mitt ansikte blev sådär underbart tomatrött och gulligt med svett som glimmade i solen. Det är alltid lika skönt att komma in och känna att man gjort sig förtjänt av.... en kebabsallad!
   Det var alltså vad som stod på menyn idag som tack för besväret. Lite bilder från rundan bjuder vi på!
   Den sista bilden är tagen från min mobil från appen RunKeeper som tar hjälp av mobilen GPS och har en mängd olika funktioner och jag tycker att den är en mycket bra och motiverande app. På bilden ser man att jag var nere på 4.01 minuter per kilometer när jag började springa vilket jag själv måste erkänna känns rätt hyfsat :)
   Ha det gött och njut av värmen och det fina vädret!
   Kram /D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar