6 april 2012

Långfredag = Lång fredag

Lilla Gullefjun på promenad
Här har dottern målat lilla Gullefjun i olja /M
Hej alla fans! Nu är det D som skriver igen :) Idag är det som de flesta vet Långfredagen och då ska man ju bara sitta stilla och ruttna.. Men man kan alltid föra in nya traditioner, det tycker jag i alla fall. Idag har jag och pappa hälsat på farmor och det var lika mysigt som vanligt, väldigt varmt dock. Hon fryser ju inte i alla fall med 28 graders värme eller vad hon nu hade. Pappa och jag städade också innan och var duktiga.

Snart ska vi ge oss ut och övningsköra i det fantastiska vädret. (det snöar inte= fantastiskt) Vi ska öva på det jag inte har tränat på så mycket än, dvs. backning runt gathörn och parkering av olika slag. Jag fyller år i juni och jag hoppas verkligen att jag är redo för att köra upp då, det skulle vara underbart att ha körkort till sommaren.

Vad som återstår av dagen sen är att komma på vad vi ska äta för något och sedan tillaga det. På kvällen blir det förmodligen TV-tittande eller något att Svensson-aktigt. I morgon ska jag upp och jobba några timmar sedan bär det av till det årliga påskkalaset med familj och släkt. Det brukar bjudas på underbar mat och jag känner på mig att det inte blir något undantag i år. En vårlig påskbild dyker nog upp snart också så att stämning blir på topp! Kram kram och kram /D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar