15 april 2012

Bogård och Rågångsgölen

 De står där blygt liksom gömda,
 med huvuden böjda mot jord,
 och när de slår ut kan dess skönhet,
 rakt inte beskrivas med ord.
 R.Cedermark Mosippan. Gäller även blå.
Hejsan!
Nu är vi inne i ett prova-nya-vägar-stim. Varför har vi inte gjort det tidigare kan man undra, men hade vi gjort det tidigare så hade det ju inte varit nytt idag. Och det är ju alltid trevligt att göra nya saker. Idag utökade vi vår vanliga Bogårdsrunda med 2,5 km. Vi tog en avstickare åt samma håll som Hässelåsa damm, men vek av tidigare norrut mot Rågångsgölen. En liten sträcka gick vi på Höglandsleden.

Solen sken, fåglarna kvittrade och det var lagom varmt för en rask promenad men inslag av lite lätt jogging. Många blåsippeställen såg vi också, de är så näpna :-)

Promenaden blev 8,6 km. Inte så illa tycker jag. Dottern känner sig väl inte helt nöjd med prestationen utan fortsätter hemma med ett gympapass, jag storknar bara jag ser henne ;-)

Jag känner mig i alla fall nöjd med motionen för idag. Nu är det annat som måste (borde) fixas. Ha det gott! /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar