18 april 2012

Linköping vs Tyresö

Igår kväll åkte D tillsammans med mitt fotbollslag till Linköping för att titta på stormatchen och seriepremiären i damallsvenskan. Det var två topplag som spelade. Linköping med spelare som Charlotte Rohlin och Nilla Fischer som båda spelar i Sveriges landslag. Tyresö som var storfavoriten toppade laget Elaine Estrella Moura, Caroline Seger, Lisa Dahlkvist och såklart världens bästa fotbollsspelerska Marta. Matchen var ingen höjdare enligt mig men man fick stundtals se några riktigt fina pass och bra spel. De var jämna men Linköping hade överraskande nog övertaget större delen av matchen. Den slutade 1-0 till Linköping vilket var ett rättvist resultat.

Efter matchen stannade vi till på McDonalds och käkade vid halv 10 ungefär på kvällen. Jag tog en sallad och hoppade över McFlurry som jag funderade på. När jag vaknade i morse var jag mycket glad över att jag gjort så. Man blir så himla äckligt mätt och känner sig uppblåst långt efter en stor hamburgare och en massa pommes frites. Det var allt jag ville säga för den här gången. / D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar