10 april 2012

Tobaksplantorna växer


Nysått
26 februari
Förra året fick jag några små tobaksplantor. Inte för att jag skulle odla tobak, om ni tror det, utan för blommornas skull. Det blev vita blommor som doftade gott och växte sig gigantiska. Att de blev så stora berodde säkert på att de fick stora krukor med jord uppblandad med hönsgödsel. Jag passade på att ta lite frön i höstas.

I slutet av februari hittade jag fröna, jag fick jag ett ryck och sådde. Här ser ni hur de har växt. Nu börjar jobbet med att skola om plantorna. Det är ett riktigt terapiarbete och inte så där jätteskoj precis. Vi får se när det blir av...

Hej då /M

Bild: Efter drygt en vecka har det blivit små taniga plantor.
16 mars









Idag, den 10 april, är plantorna så här stora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar