14 april 2012

Fotografera eller spackla?

Idag hade jag tänkt att sätta igång tidigt med att bredspackla ett rum. Jag har hållit på med rummet ganska länge nu. Först målade jag taket (puh) och därefter har jag tagit bort de gamla tapeterna. Det hjälpte dottern mig med. Men det här med att bredspackla och putsa det tar tid och är så himla tråkigt.

Jag gick upp hyfsat tidigt men jag hittade på en massa annat för att slippa börja. Bland annat gick jag en fotograferingsrunda i trädgården.

Undrar du om jag tog tag i spacklandet och slipandet. Jo, det gjorde jag faktiskt och nu har jag kommit en bra bit på väg :-)

Om man alltid ska ta alla måsten först så får man ju ingen tid över för det roliga, därför gör jag många gånger tvärtom, bra va?

Här är några vårblommor från morgonens fotografering i trädgården. /M

Blåstjärna

Blåstjärna
Scilla


Krokus
Lungört

Aklejans blad har kommit upp - som en grön ros


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar