9 april 2012

Kringelrundan

Det har varit jätteskönt att ha ett par extra dagar ledigt. Nu börjar dock påskledigheten att gå mot sitt slut, men mysfaktorn är fortfarande hög. Jag sitter inne i värmen och lyssnar på dotterns mysiga sång och gitarrspel.

Vi är väldigt mätta och belåtna då vi har ätit gott och mycket idag igen. Idag har vi varit hos min mamma och ätit kyckling och blåbärspaj med vaniljsås. Ja inte tillsammans då, för det vet jag inte hur det hade smakat ;-).... och vi som skulle sluta med sötsaker. Ja, ja - åtminstone minska ner på sockret för min del.















På förmiddagen, innan vi åkte mamma/mormor, gav vi (M och D) oss iväg på en promenad. Vi bestämde oss för att vi skulle gå en skogsrunda som vi inte gått tidigare. För säkerhets skull tog vi med oss en karta. Vi gick runt Kringelkärret. Det var en trevlig väg, mycket av sträckan var i skogen. Jag tippar att rundan var 6,4 kilometer lång. Dottern som har en ängels tålamod när det gäller att pusha på mig, peppade mig att springa lite då och då. Lufsa är kanske ett bättre ord. Jag har ingen vidare kondis, men den kan ju bara bli bättre. Jag kände mig mycket belåten när vi kom hem i alla fall.

Dottern sa till mig efter promenaden; om du skriver något om Kringelrundan då kanske de som läser tror att vi går runt köksbordet och kollar in kringlorna på kakfatet, men så var inte fallet. Åtminstone inte den här gången ;-)

God kväll!
Ps. nu har dottern åkt iväg på fotbollsträning, det är bara två grader varmt ute och det regnar. Jag är inte avundssjuk. Jag tror att jag kryper upp i soffan med en bok. /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar