20 april 2012

En ny skogsrunda en gråmulen dag

Iberis som börjar att slå ut
Hu vad det är kallt, regnigt och grått, dessutom har det varit inslag av snöblask idag! När jag kom hem från jobbet säger dottern - och när ska vi ut och gå? Jag vet att det finns ingen chans att komma med någon bortförklaring att man måste städa eller något, det är bara att klä på sig och gå ut. Jag är så evinnerligt tacksam för detta i efterhand (tack D!). Har jag bara klätt på mig ordentligt och kommit ut så är det ju så skönt! För att inte tala om när man är inne i värmen igen :-)

Idag blev det en ny promenadväg igen. Vi började på vår så kallade Bogårdsrunda, men vi vek av innan vi kommit halvägs och gick en stor del i skogen. Vi gick stigar som vi inte gått förut. Väl hemma så hade vi fått ihop 4,9 km, helt okej tycker jag, dessutom var det en trevlig väg.

Jag gick en sväng i trädgården för att se om det hänt något. Jodå, ett par nya mullvadshögar fanns där och iberisen har börjat slå ut. Häcken börjar grönska, lite värme nu så tar det nog inte många dagar förrän den slagit ut ordentligt.

I ena kanten av trädgården ligger en hög med gärdsgårdsstolpar som legat där ett par dagar. Det är min bror som levererat :-) Nu återstår att se om den går att reparera... gärdsgården alltså.

Nu är det dags för fredagsmys /M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar