29 juni 2012

Rapport från trädgården... igen

Hej på er!
Efter allt regnet tidigare i veckan så kom det lite sol i alla fall. Då måste jag ju passa på att fotografera i trädgården igen.

Det är så gott med smultron - finns det något somrigare?

Bondpion, tror jag i alla fall.


Pionerna är så maffiga. 
Dagliljan skiner ikapp med kvällssolen.
Kirskålen blommor för fullt - tyvärr :(
Trots allt är den ganska fin.

Vallmo

Mattram finns i olika varianter, med dubbla eller enkla blommor,
med mörka eller ljusa blad. Hoppas att jag har rätt, så att de inte heter något annat? 

Blågull


Gul fetknopp

En av pelargonierna som övervintrat

Ett uppdrag att ta reda på vad denna blomma heter.
Jag kallar den bara Märtas blomma.

Det är rikligt med blommor på tomatplantorna, hoppas att det blir många tomater också.

Det var allt för i kväll! Nu hoppas jag på att det blir en solig dag i morgon också!
/M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar