16 juni 2012

Roligare att städa ute än inne

God förmiddag!
Idag är det regnigt och grått. Det är perfekt väder för att vara inne och städa - som jag ändå hade tänkt. I morgon blir det kalas här i huset så då måste det vara lite i ordning, tycker jag. Men varför ska det vara så svårt att komma igång? Det finns ju roligare saker att göra, städa ute till exempel (i trädgården) är ju mycket roligare än att städa inne. Men det får vänta tills det slutat regna och jag städat klart här inne. Men i den här takten så blir jag väl aldrig klar - jag har ju inte ens börjat.

... och nu börjar melodikrysset, det har jag inte löst på länge... om jag skulle ta och försöka lösa det idag. Jag omprioriterar, jag bakar en tårta i stället, då kan jag ju göra två saker samtidigt.

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar