21 juni 2012

Skumt skum

Hej igen!
Jag och dottern var ute i trädgården och altandörren var öppen. Jag skulle gå in och hämta något, då jag får se några klickar med vitt skum på golvet. Jag frågar dottern om hon visste vad det var, men inte...

Jag började genast fantisera om att det var en orm som var eller varit inne i huset. Inte för att jag har hört talas om att ormar brukar "skumma", men har man fobi för något så är det nära till hands att man tror det värsta. Utan att säga något till dottern så spanande jag runt i huset efter ... jag du förstår säkert. Jag gick från rum till rum, lyfte på gardiner, kollade under soffor och sängar, men som tur var gjorde jag inget fynd, bara lite damm.

Lite senare lugnade jag mig och kom att tänka på att jag sett en padda eller groda i trädgården - det kanske var den som varit inne i huset. Det var inte riktigt lika äckligt, men tänk om den hoppar fram under soffan när jag kollar på TV eller något. Jag tror vem som helst hade blivit rädd.

För en stund sedan tror jag att jag kom på vad det var. Jag läste på nätet att katter kan tugga fradga när de äter något som smakar illa. Det kunde vara en insekt, en groda eller padda som inte smakade så bra. Jag har aldrig sett eller hört talas om detta tidigare, men så måste det ju vara.


Skönt att mysteriet är löst. Det var säkert vår lilla söta katt Elsa som var orsaken till det skumma skummet. Det blev mycket på en dag först detta, sedan var det ju ormen som jag skrev om förut...


God natt, jag tror nog ändå att jag måste lyfta på hela täcket och kika under kudden innan jag kryper ner ;)
 /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar