3 juni 2012

Mors (mormors) dag II

Hej igen!
Jag och barnen, mina syskon och svägerskor träffades hos mor/svärmor/mormor på eftermiddagen - det är alltid lika trevligt. Vi åt en god laxmiddag och en stund senare blev det fika med massor av kakor och tårta. Vi firade mor med två surfinor i ampel, man kan ju inte frångå traditionerna.

Gräset var långt så brorsan klippte det. Vi tyckte att mamma borde ha en liten gräsklipparrobot. Nu några dagar senare tuffar Kalle omkring på gräsmattan och han har att göra med att klippa det tjocka gräset minsann och mamma har fått en kompis :-)

Mammas trädgård

Jag kan ju i vanlig ordning inte låta bli att ta kort. Här är några bilder från mammas trädgård. Det är enastående fin, välskött och med massor av blommor. Här är ett axplock:
/M

Gullviva och mossflox i bakgrunden

Rosenkvitten

En liten oas mitt på trädgården

Tallskott

Fina liljekonvaljen

Den rosa syrenen blommar för fullt

 Orange nejlikrot (Geum) tror jag i allafall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar