6 juni 2012

Nationaldagen

Hej!
Ja, nu var det dags igen att dokumentera det som slagit ut i trädgården sedan sist. 

Givetvis måste jag ju börja med en bild på svenska flaggan eftersom det är Sveriges nationaldag idag! Fasadflaggan får sitta uppe för i morgon är det en ännu större dag - det är dotterns födelsedag! Hon fyller 18 år!!! I eftermiddag har jag slagit in paket och bakat. I morgon vill det till att jag och sonen vaknar tidigt så att vi kan börja dagen med frukost på sängen.

Dessa bilder fotograferade jag mellan den 3-6 juni:


Spansk körvel växer som ogräs.
Jag försöker utrota den i trädgården, men utanför gärdesgården växer den så det knakar.


En nejlika som jag tror heter bergsnejlika, men är inte säker...

... som sagt bergsnejlika tror jag



Bergsklint 

Allium

Hängkaragan heter det lilla trädet, tror jag.

Vintergröna

Krusbären är på gång, lite små än bara. 
Fågelbadet är på plats


Ha det så himla bra! /M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar