2 juli 2012

Gör en blomgrupp

Hej!
Igår fick jag ägna mig åt lite roligt pyssel igen, ja ni ser - att göra ett blomsterarrangemang.


Vi skulle fira en nybliven student och presenten blev ett fruktfat med blommor.


Jag började med en oasis. Runt om oasisen stack jag i daggkåpa och kärleksört (ännu bara grön) och lite grön sisal. Sedan byggde jag vidare med gul daglilja, gul fetknopp, några frökapslar av pärlhyacint, små prästkragar (jag vet inte vad de heter) och givetvis rosor.


Allt förutom rosorna är blommor och grönt från trädgården. Sisalen kunde jag lika gärna ha hoppat över för den syntes knappt :-)

Om du inte har testat att göra en blomdekoration så gör det - ta fram någon gammal skål eller vad du kan hitta. Köp en oasis och sätt igång. Har du inga trädgårdsblommor så finns det säkert vilda blommor som du kan göra något fint av. Nu finns ju till exempel prästkragar och rödklöver. Det är roligt att skapa.

Hej svejs /M





1 kommentar:

  1. Karin! Detta fat med blommor var helt otroligt vackert. Du är verkligen jätteduktig.

    SvaraRadera