19 juni 2012

Måndagsmys

Nu är det tisdag i midsommarveckan och jag har semester (denna veckan)! Första semesterdagen, igår alltså, var det hyfsat väder på dagen. Jag började att klippa häcken och fick en rejäl solbränna på ryggen. 

På kvällen körde jag och dottern ett gympapass, ack så jobbigt - men så skönt efteråt. Eftersom det regnade kom vi på att det skulle vara mysigt att tända en brasa. Vi "invigde" då det nytapetserade rummet som blivit ljust och fint tycker vi. Lite återstår förstås - jag har inte målat klart tegelväggen.

Vi hade det verkligen mysigt. Ute regnade det och inne sprakade elden. Att dessutom få sitta och lösa ett sudoku samtidigt som dottern spelar gitarr och sjunger kallar jag mys - måndagsmys :)

Nu ska jag ut och fortsätta att klippa häcken. /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar