8 juni 2012

Lördagsutflykt till Komstad

God kväll!
Det är fredagkväll, veckans bästa tidpunkt. Ute öser regnet ner så jag "slapp" att klippa gräset i kväll. Dottern kollar fotboll på TV:n, vilket jag är måttligt intresserad av. Så medan jag slötittar lite på fotbollen skummar jag av facebook. Kul att se alla grattishälsningar som dottern fick igår.

Jag kom att tänka på utflykten som jag gjorde tillsammans med min äldsta bror, svägerska och min mamma den 19 maj i år. Det var en fin dag, lite kall kanske, men naturen var nog som finast i sin späda grönska vid detta tillfälle. Fika i Komstad var målet.

Komstad var ett litet trevligt ställe som återspeglade hur en by kunde se ut i början av 1900-talet. Kvarnen vid ån med sin verksamhet var ett centrum. Lanthandel har kvar sin inredning och en del varor var från tiden innan den stängdes 1975. Det var kul att se. Vi gick runt och kikade och vi avslutade med en jättegod fika. Jag åt räkmacka och rulltårta med dajmfyllning :-)

Här är några bilder från dagen:
Här kollar vi in vad som finns att se i Komstad.

Vattenturbiner

Vi funderade vad detta var för bro? Till något djur?

Dessa har säkert rullat långt när det begav sig...

Tillbaka i tiden

Finns det några galoscher som passar?



Fantastiskt god räkmacka!


Stenjätten har nog lyft en och annan stenbumling skulle jag gissa

Tack för utflykten! /M

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du tagit och vad roligt att ni fick en härlig utflykt:)
    Ni hade rätt om bron, den användes till hönorna. Välkomna åter till Komstad
    /Komstad kvarn och kafé/
    Anna-Karin och Olof

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, fotografering är en liten hobby jag har. Jo, det var en trevlig utflykt med en jättegod fika. Jag uppskattar när det är hembakat! Det var ju kul att få veta att det var hönornas bro - de måste ha det bra. Kul att ni hittat hit till vår blogg :-)

    SvaraRadera