1 juni 2012

Kirskål och fem potatisar

Jag fryser!!! Idag är det den 1 juni och vädret är bara trist. Det regnar och är kallt, jag tror inte att temperaturen har varit uppe i mer än 6-7 grader. Trädgårdsbestyren känns avlägsna.

Men vad passar väl inte bättre att tänka på förra helgen som var så fin - varm och skön. I lördags var jag en hel del ute i trädgården och grejade. Jag fick ett ryck och grävde upp trädgårdslandet, äntligen skulle jag så lite. Men jag upptäckte att kirskålen spridit sig mer och mer. Jag har lite perenner i det lilla trädgårdslandet också, men det amerikanska älggräset och ljungörten var nästan kvävda av kirskålen. Så nu åkte allt iväg. Det blev en skottkärra och lite till med. Efter det träningspasset frös jag inte, kan jag upplysa om :-)

Jag kanske borde lägga det här inlägget i kategorien träning?

Hur som helst så sådde jag lite ringblommor och satt fem potatisar, för skoj skull. Man kan ju alltid hoppas på att det åtminstone blir potatis till en middag :-)
Sallad sår jag i krukor på balkongen, det tycker jag är smidigt.

 /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar