13 juni 2012

Körkortet = frihet, men också oro

Idag är det en stor dag - dottern har fått sitt körkort, sex dagar efter att hon fyllt 18 år!
I morse övningskörde hon till skolan (jag till jobbet) och vi undrade om det var sista gången övningskörningsskylten satt på bilen.... och det var det.

Klockan 11 skrev hon och det gick bra och klockan 13 var uppkörningen. Allt gick klanderfritt så hon fick sitt efterlängtade körkort. Sedan lånade hon pappans bil och körde hela eftermiddagen. Bland annat tog hon med sin brorsa till sin mormor och fikade och sedan en sväng till Vetlanda.

Det är inte utan jag blir lite nostalgisk en sådan här dag, jag minns så himla väl när jag fått körkortet och lånade min pappas orange Volvo 142 (tror jag att det var). Jag körde säkert i ett par timmar i två små samhällen och jag vet att jag pratade med mig själv, jag sa något i stil med att "jag sitter här ensam i bilen och kör alldeles själv"! Det var en enorm frihetskänsla :-)

Jag läste i tidningen just idag att det vanligaste som föräldrar oroar sig för är när barnen är ute på vägarna...


GRATTIS till körkortet och ta det lugnt i trafiken!!!

/M

2 kommentarer:

  1. GRATTIS IGEN ELINA!!! :D:D

    SvaraRadera
  2. Tack Sofia! Det var verkligen efterlängtat! Det skönaste är nog att man slipper tänka mer på körkortsteroriplugget ;)

    SvaraRadera