12 juni 2012

Kvällstur i trädgården

Då var det dags att dokumentera lite från trädgården igen. Jag tycker det är skoj och gå runt i trädgården och kika och se om det är något nytt som slagit ut. Bilderna tog jag igår, solen tittade faktiskt fram en stund på kvällen och då var det riktigt skönt. Men annars är det alldeles för kallt. Man vill ju vara ute och bara vara, sitta i kvällssolen med en kopp kaffe och bara njuta. Men dessa kvällar kommer väl får man ju hoppas!
Tjärblomster växer vilt, och  i min trädgård också.

Jättedaggkåpan är bra. Den växer så det knakar och inget ogräs kommer upp där den växer.
Den är fin ute när det har regnat eller när det är daggigt. Då lägger sig vattendropparna sig som glaspärlor på bladen.
Den är också fin att ha i buketter, tycker jag.


Jättedaggkåpan breder verkligen ut sig.


Det går knappt att gå i trappan, det börjar växa igen.
Snart kommer häcksaxen fram, men visst ser det lite mysigt ut.

Ståtliga iris
Irisens knoppar

Här är det rabarbern som blommar, egentligen borde jag nog klippa av blomman
 för att inte den ska dra ur all näring. Men vadå, den är ju fin att titta på.

Det var allt för i kväll :-)
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar