1 juni 2012

Mors dag

Som ni märker så ligger jag (M) lite efter med inläggen. Mors dag var ju i söndags den 27, men man kan ju inte hinna med allt :-)

Vilken underbar dag det var Mors dag! Detta inlägget handlar om min dag. Jag hade legat vaken en stund då jag hörde dottern "stöka" i köket. Efter en liten stund kom mors-dags-brickan. Frukosten var helt anpassad efter min LCHF-diet (som jag har hållt på med drygt en vecka). Jag fick fil med nötter och fröer, sallad, skinka, ost och givetvis kaffe. Umm så gott det var, det är så speciellt att få kaffe på sängen. Ett fint kort fick jag också, jag blev alldeles rörd när jag läste det. En present skulle jag också få, men den fick vänta tills sonen kom senare idag.

Efter frukosten gick vi ut, det var en strålande dag, jag fortsatte att rensa och fixa i trädgården, dottern satt och pluggade i solen, sämre kan man ju ha det. Klockan 11 hade vi bestämt att vi skulle åka till badet. Det var verkligen så varmt så det skulle vara njutbart att lägga sig och sola. Vi tog med oss sallad och dricka och cyklade iväg. Vi bor verkligen bra som har ett fint bad bara två kilometer ifrån där vi bor.

Det var verkligen skönt att koppla av en stund i den gassande solen. Jag måste mentalt ladda ett tag innan jag hoppar i plurret och det var inte dags idag kände jag. Det fick räcka att bada fötterna. Dottern hoppade i, det var årets första dopp för henne. Temperaturen i sjön visade dock på drygt 20 grader, läste vi på facebook senare.

På eftermiddagen kom den efterlängtade sonen och jag blev firad igen, den här gången med ett stort tungt paket. Vad det innehöll ser ni här intill. Det var suffleformar, lite ingredienser till creme brüle och mörk choklad. Ups, den har jag ju fortfarande kvar, om jag skulle provsmaka....

Tack mina älskade barn <3

Nu tror jag att det blir filmtajm /M





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar