8 mars 2012

En räddare i nöden

Tjenare alla flitiga och inte lika flitiga läsare!
Det är D som skriver nu igen. Jag skulle bara vilja tacka min underbara mamma för att hon hjälpte mig med körkortsplugget igår. Det känns mycket bättre att komma till körlektionen förberedd.
När jag pluggar i vanliga fall handlar det om amplituder, gitterkonstanter, derivering, amfolyter, denitrifikationsbakterier och annat smått och gott. Då brukar inte M kunna hjälpa till men nu kan hon det och det är jag väldigt glad över. En liten parentes i vardagen bara :)
En annan räddare i nöden när det gäller det fruktansvärda I-landsproblemet "Bad hairday" är en hårmunk (om man som D har långt hår d.v.s.). På bilden ser ni hur en munk ser ut på och det ser väldigt komplicerat ut, men det är det inte.
Man kan sätta upp håret på olika sätt med hjälp av hårmunken. Bildens variant är att sätta upp håret i en hästsvans, trä på hårmunken, fördela håret jämnt över munken, sätt om en tofs och fäst det "överflödiga" håret med hårnålar runt munken.
Todiloo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar