2 november 2012

En härlig dag på SPA

Hejsan!

Äntligen var vår inbokade SPA-dag här! Att få tillbringa en dag på SPA och en behandling var dotterns 18-års-present och jag hade fått en behandling i födelsedagspresent.

Strax för halv tio var vi plats på Badhotellet, det var första gången vi var här. När vi anmält oss och fått våra tofflor och morgonrockar bytte vi inte om till detta utan till träningskläder. Det fanns ingen återvändo, dottern gillar ju att träna så det var bara att hänga med till gymet :)

Skakade loss

Hon tyckte att jag flamsade och att jag inte kämpade tillräckligt. Jag erkänner jag klagade en del på att det var jobbigt att göra situps, cykla, göra övningar med hantlar, pilatesboll och så givetvis träningsmaskinerna. En kul grej var en "skakmaskin" som skulle göra att man skulle få en perfekt kropp! Givetvis testade vi - för vem vill inte ha det ;) Oj, vad det skakade... överallt. Hjärnan fick en lätt hjärnskakning tror jag. Det kanske det som var grejen, att hjärnan skulle få sig en "tjyng" så man ser sig själv med andra bättre ögon efteråt, vad tror ni?

Det sitter i huvudet

Uppriktig sagt så var det väl inte träna jag hade tänkt att göra en dag som denna ;). När jag sa att jag trodde att jag var starkare och bättre tränad än jag var, så sa dottern "det där sitter bara i huvudet". Så klok hon är och vilken coach jag har :)

Det hon sa fick mig att tända till - nu skulle jag minsann visa henne! Vi gick loss på de två roddmaskinerna som stod intill varandra. Nu skulle det bli tävling av! Det var en rätt rolig träningsform, jag tror faktiskt inte att jag suttit i en sådan maskin förut (men rott i en eka har jag ju). Men detta passade mig bra.

Liv eller död

Först till 1000 meter var det som gällde. Jag kämpade på och tog ledningen, men när cirka 600 meter var avklarade kände jag att det började bli tungt, men jag fick ju inte lägga av nu! Istället gällde det att fokusera (det sitter ju i huvudet, som sagt) så nu blundade jag och fantiserade om att jag rodde på en sjö och någon skrek på hjälp lite längre bort i vattnet. Detta var allvarligt - det gällde liv eller död! Hur tror ni att det gick? Jo, jag vann med några sekunders marginal - bra va! Tack dottern, det var din förtjänst!

Äntligen SPA

Resten av dagen var så skön och avslappad (efteråt var jag glad att vi började dagen på gymet). Vi badade ångbastu och i pooler och åt frukt i massor. Sedan fick vi hoppa ur våra morgonrockar och gå upp i den fina matsalen där vi intog en god och fräsch lunch. Efter lunchbuffén var det dags för våra behandlingar. Jag tog en värmebehandling och massage, dottern hade bokat en ansiktsbehandling. Efter allt detta var vi så nöjda och satt en stund och slappade i en vilstol med var sin tidning. En riktigt härlig dag och mamma-och-dotter-aktivitet var till ända.

Tack dottern och tack till er som vi fått presentkort av!

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar