31 oktober 2012

Höstlov och stanken av en död mus

Idag och i morgon är jag höstlovsledig. Det har varit en bra dag. Jag har sovit lite längre än vanligt och gjort lite av varje. Bland annat har jag och dottern hälsat på mamma/mormor och ätit en "go-fika".

När vi var hemma igen körde dottern ett träningspass inomhus. Jag tränade, på mitt sätt utomhus, med att kratta löv. Hur mycket löv finns det på en enda lönn egentligen? Det är helt otroligt och jag vet inte hur många timmar jag har räfsat nu... och inte blev jag klar i dag heller. Det blir ju mörkt så fort, klockan 17 är det kolsvart.

Det luktar pyton i garaget och lukten av död mus känner jag igen :(
Vi röjde där en stund i hopp om att vi skulle få se musen men inte... och det var kanske lika bra det, för det är ju så äckligt med möss - levande som döda! Vi passade på att slänga en del gammalt "bös" i alla fall.

Nu ska jag se om jag hittar några träningskläder och en baddräkt för i morgon bär det iväg till ett dag-spa med dottern. Det ska bli såå härligt!

Ha det gott! /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar