11 november 2012

Balklänning och körsång

Hej!
Igår var jag och dottern och köpte tyg till hennes balklänning. Hon tar ju studenten till sommaren och det gäller ju att vara ute i tid. Tid till frissan är redan bokad!

Vi köpte ett tyg, men det kanske inte är värt att jag avslöjar vad det blir för modell eller för färg på klänningen. Det får dottern själv skriva om, om hon vill förstås. Vi var nöjda med inköpet och gick sedan och fikade :)

Dagen var inte slut med detta utan sedan var det dags för mig att ta ton. Jag är ju med i kören Nova Cantica och vi hade en konsert i Höreda kyrka. Det var en blandad repertoar och jag tycker att det gick bra. Vi fick göra ett extranummer och det är ju alltid ett gott tecken ;) Det är verkligen kul att sjung i kör, rekommenderas starkt!

När jag kom hem fortsatte sång och musiken med favoritprogrammet "Så mycket bättre" :)


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Er blogg poppade upp när jag sökte på synträning på google! Jag ville bara fråga om det har fungerat bra med synträning och om du fortfarande håller på med det? Har du märkt en stor skillnad och har du kollat om du har blivit av med din astigmatism? :)

    Hälsningar,
    Magdalena

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag var verkligen entusiastisk i början och tränade med det tibetanska hjulet, om du läst och sett det. Men som mycket annat så har träningen runnit ut i sanden, antagligen för att jag inte märkte någon förändring direkt. Men det tar nog sin tid. Vad jag gör i stället att jag tar av mig glasögan hemma, när jag kan, och man tränar ju synen då med. Jag har inte testat synen hos någon optiker så jag vetinte om synen förändrats.
    Men jag tror verkligen att man kan träna upp synen. En workshop skulle inte vara fel - så man verkligen kommer igång och får mer tips. Nästa år anordnas fem workshop läser jag på http://naturligsyn.se/
    Tack för din kommentar, kanske får jag ny energi nu :)
    Kul att du hittat hit :)

    SvaraRadera