24 februari 2014

Vintergäck och äntligen lite sol

God kväll!

Bild: vintergäck.
Idag har det varit en underbar dag. Det har varit flera plusgrader och solen har tittat fram!!! Det känns som evigheter sedan det gjorde det. Jag hörde på radion att det endast varit 10 soltimmar under hela januari i Jönköping, mot normalt något över 30 timmar. Det är inte undra på om man är trött. På tal om trött så har jag köpt D-vitaminer för att se om jag blir lite piggare - än så länge vet jag inte om de gjort någon nytta...

Något som gjorde mig piggare idag, förutom dagens sol var de små blommorna som tittat fram i trädgården. Nu blommar vintergäck, snödroppar och primulan. Det måste vara rekordtidigt, eller? Jag passade på att ta några bilder när jag kom hem från jobbet. Och bara det - att det är ljust en stund när man kommer hem från jobbet, det är väldigt skönt.

Primulan såg inte så jätteuppåt ut, många av blommorna låg utefter backen - men de kämpar på. Den kommer nog, liksom jag, att bli piggare när värmen och ljuset kommer tillbaka på riktigt.

Det var allt för idag - ha det bra därute!
/Mam
Snödroppar

Primula

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar