19 februari 2014

Alla Hjärtans dag - en riktigt bra dag!

Hej!

På Alla Hjärtans dag, efter jobbet, åkte jag och sonen till min mamma och åt stekt sill med kokt potatis. Det stod färdigt på bordet när vi kom - det var bara att hugga in. Det var länge sedan vi åt detta, trots att vi tycker om det så mycket!

När barnen var små och jag hade stekt sill hemma (det förekom väl inte så ofta), så sa de alltid "idag dukar vi med finbesticken för det är ju festmat".

När vi var mätta och goa spelade vi några parti kina-schack. Det är riktigt kul faktiskt, speciellt om man vinner ;)  - nåja det gjorde jag nog bara en gång.

Senare på kvällen fick jag en bild över nätet och från andra sidan Atlanten från dottern. Kan man vara annat än glad och lycklig en sådan här dag!?!

Tack mina kära barn!
(och min mamma förstås, men hon läser inte bloggen)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar