21 oktober 2012

Allt är inte guld som glimmar...

God förmiddag!
Som jag skrev igår, så gäller det för min del, att hitta guldkornen i vardagen för att orka med hösten. Vissa människor bara älskar ju hösten. När höstälskarna tänker på hösten så tänker de nog på färg i stället för grått, på värme vid en öppen spis i stället för kyla. De kanske också tänker på massor av tända ljus i stället för mörker och kanske på lugn och ro i stället för stress.

Jag ska inte påstå att jag är den som tänker de mest negativa tankarna om hösten, jag är nog någonstans mitt emellan.... och jag jobbar på att hitta guldkorn och gilla hösten.

På bilden nedan, som jag fotograferade för ett par veckor sedan, försökte jag fånga den dagens guldkorn. Det var sen eftermiddag, solen sken och lyste så starkt på trädtopparna utan för mitt fönster. En svag regnbåge visade sig några minuter, det var magiskt. Bilden gör inte rättvisa åt verkligheten, för det såg ut som björkens löv var guldtior!

Nu ska jag ut i trädgården och jobba OCH njuta av höstluften och de fina färgerna :)
Hej, vi hörs! /M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar