27 oktober 2012

När årstider möts

Sommar, höst och vinter i samma bild :)
God förmiddag!
Det är skönt med lördag och sovmorgon, men det är väl bäst att sätta fart. Temperaturen ute visade på minus 6 grader. Snön som föll i torsdags ligger fortfarande kvar. När jag tittar ut genom sovrumsfönstret ser jag att solen skiner och solstrålarna strilar in mellan de raka tallarna. Det är vackert. Nästan hela gräsmattan är täckt med gula löv från den stora lönnen. De sista löven har nog fallit i natt, för så här såg det inte ut häromdagen. Räfsningen tar jag ta itu med lite senare eller en annan dag.

Sätta fart förresten? Ja, inte blev det med det jag tänkt, det där vanliga som att städa och tvätta, som jag borde. Nej, jag börjar med det som är kul, för tänk om det inte blir någon tid över till det roliga annars :)

Jag fick genast lust att ge mig ut på en liten fotorunda i omgivningarna. Sagt och gjort. Jag ser en frusen ros som tappert gör ett försök att överleva kylan och en ringblomma som inte hunnit slå ut. Visst är de vackra, de frostnupna blommorna och knopparna. Just nu tycker jag man kan se både sommar, höst och vinter samtidigt.
Jag går vidare ut i skogen mot ljuset där gräset glittrar som guld och filosoferar ett tag.
Ha en skön dag! /M


Frostnupna rosen Fairy
En ringblomma som inte hunnit att slå ut, kämpar tappert.




Marken var guldgul i solljuset...

... gräset glittrade...

... och himlen var blå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar