20 oktober 2012

Gilla hösten!

God kväll!
Jag försöker jobba på att hitta godbitar med hösten. Hösten är inte min årstid, det blir mörkt och kallt. Framför allt är det mörkret som jag inte gillar - jag blir så trött. Men saker och ting blir ju inte bättre för att jag tänker negativt, utan här gäller det att hitta godbitar.

Idag har det verkligen varit en härlig dag! Det har varit hyfsat varmt, gråväder visserligen, men de stora lönnarna i trädgården och utanför var gyllengula. Jag har ägnat eftermiddagen åt att köra kompostjord (det blev tre skottkärror) räfsat och klippt ner lite växter. Det luktade jord och det är skönt att jobba med kroppen.

Lönnen på trädgården är jättestor och det blir såå mycket löv av den. Än har inte allt fallit av, så jag hoppas att jag kommer att få lite hjälp av dottern i år igen att räfsa. Se så snyggt hon räfsade förra hösten - du ser väl hjärtat. Denna bilden gör verkligen skäl för namnet GILLA HÖSTEN! /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar