25 maj 2012

Klipp med Klippo och blommor igen

Efter att ha trälat med att klippa gräset med "handjagaren" eftersom min motorgräsklippare har gått sönder, så var det en ren njutning att klippa gräset i kväll. Jag har nämligen tagit över min brors gamla gräsklippare. Det är en röd och fin Klippo cirka 25 år gammal, men i skick som ny (!) - mycket välskött. Jag är dessvärre inte så bra på att vårda liknande prylar, bilen och sådant. Det ska bara fungera... Men jag ville inte chocka maskinen direkt så jag torkade av det värsta i alla fall, men hur det blir i fortsättningen återstår att se.

Det var verkligen en lättnad, nu behöver jag inte ha ångest när jag ska klippa gräset :)

Nu blommar det för fullt i trädgården, Det är något nytt som slår ut för varje dag - jag hinner ju knappt med att fotografera. Här är gårdagens "skörd" i trädgården. /M

Humlorna gillar revsugan

Mossfloxen är som en matta i bakgrunden, i förgrunden revsuga
Vårkrage eller stor gemsrot om jag inte har fel


Vårkrage igen

En mycket sällsynt blomma... eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar