11 maj 2012

Blå vitsippa

Hej!
Här kommer en liten rapport från trädgården igen. Det händer mycket nu, träden blir grönare och grönare och snart står de i full grönska. Men inte riktigt ännu, så här är några knoppas som jag förevigat för två dagar sedan.
En liten, för mig, raritet hittade jag också - en blå vitsippa....
Lönnen i blom

Den vita syrénen har små knoppar



Röda vinbärskart
Flädern i blom

Blå "vitsippa" - en enda blomma hittade jag av denna lilla ljuvliga växt. Men finns det liv finns det hopp  :-)
Jag googlade och kom fram till att denna lilla sippa är en balkansippa. Nu hoppas jag på en fin helg. Det är mycket jag vill göra i trädgården, men vi får se vad jag hinner och hur vädret blir. Hur som helst så ska jag försöka njuta. God kväll /M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar