24 juli 2012

Trädgårdsprojekt - dag 1

Hej!
Igår var det min första semesterdag och solen sken! Jag kan verkligen inte klaga på vädret, denna första semesterdag.

Jag har ju funderat ett tag på om jag ska ta upp den säkerligen snart 40 år gamla rhododendronbusken. Den står vid entrén och är enligt mitt tycke bara fin cirka två veckor om året, när den blommar. Annars är de gamla bladen svartfläckiga och fula. Jo, nu har jag bestämt mig - detta ska bli mitt lilla trädgårdsprojekt på semestern. Jag ska ta bort busken, och lägga några plattor av skiffer (som jag ska ta bort på ett annat ställe). Här ska jag sedan ha ett par stolar och ett bord och kanske några blommor i krukor. Det är ju faktiskt sol både på morgonkvisten och sent på kvällen här.

Igår började jag med att ta bort plattorna som har blivit lite mossiga och var halvt överväxta med gräs vid sidan av garaget. Jag tycker inte att de gör någon speciell nytta där de är. Så bort med dem.
Jag hann drygt att gräva bort hälften, fylla på jord och så gräs. Sedan var det dags för en semestertripp!
/M
Fortsättning följer :)

1 kommentar: