5 januari 2013

Jullov

Hej!
Nu har jag och dottern haft mycket ledigt i mellandagarna. Det är riktigt bra när julafton är på en måndag. Tiden går bara så fort och jag vet inte riktigt vad vi har gjort. Jag har inte haft en massa måsten, så det har varit så avkopplande och skönt - den här ledigheten behövs verkligen!

Julafton med massor av snö

När jag vaknade på julaftonens morgon och tittade ut så var det så himla fint, det var ett riktigt sagolandskap! Det hade kommit 15-20 cm snö under natten! Så det blev till att ut och skotta, jag tycker faktiskt att det är ganska kul. Julafton firade vi traditionsenligt hos min mamma tillsammans med mina barn, bröder, svägerskor och syskonbarn. Alla kunde inte komma men nästan alla... Det var lika trevligt som vanligt och såå mycket god mat.

Häst och släde

När jag åkte hem från min mamma på juldagen så mötte jag ett väldigt fint ekipage! Det var en häst med släde! Jag trodde inte mina ögon, Jag körde väldigt sakta förbi den ståtliga hästen, med yvigt hovskägg, för att kunna se släden så länge som möjligt. Det var så vackert. Det gick tydligen att köra släde på vägen trots att det var slaskigt. Någon dag senare när jag var ute och promenerade såg jag samma häst i en hage och då passade jag på att ta detta kortet.

Längdskidor

Vi hade tänkt oss att vi skulle åka lite längdskidor på lovet - men icke - på juldagen började det regna, likaså annandag jul. Det tog jättemycket på snön. Hoppas att det kommer mer snö senare så vi får ut och "kajka" lite.

Inte gjort så mycket

Jag har besökt mina bröder och svägerskor. Sedan har jag mest varit hemma. Jag tog äntligen tag i målningen av tegelväggen som har varit halvklar ett bra tag. Tyvärr räckte inte färgen så den är fortfarande inte klar... men nu är det snart gjort bara jag köper lite färg...

Jag har påbörjat en fotobok över mina två utlandsresor jag gjorde i somras. Det är tar tid att välja bilder, skriva och få till det så att det ser hyfsat ut. Men det är kul, sådant hinner jag inte med annars. Jag har läst en del och en kväll spelade jag och dottern rockband. Jag är tyvärr ganska så kass på detta.

Ja nu har jag summerat första delen av lovet, nu får det bli ett nytt inlägg om nyår och resten av lovet. Hoppas att ni har haft en bra ledighet!
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar