5 januari 2013

Nytt år!

Nu är det 2013 och jag undrar hur många gånger man ska skriva fel innan man fattar att det är ett nytt år. 

Nyårsafton firade jag på samma sätt som jag har gjort de senaste åren. Det vill säga med goda vänner, bröder och svägerskor. Vi turas om att ha bjudningen och i år tyckte jag att det var min tur. Det innebär att jag hade hand och huvudrätten. Det blev smördegsinbakad kyckling fylld med vitlök, philadelphiaost och grönmögelost. Till det hade jag hasselbackspotatis och rödvinssås.

Läcker räkcoktail
En supersmarrig pannacottapaj,
Tyvärr blev det ingen bra bild, den
var fin att se på vilket inte syns här. 
Resten har gästerna med sig, bra va!
Vi fick en läcker räkcoktail till förrätt. Till efterrätt fick vi en väldigt god paj fylld med pannacotta och bär. Efter tolvslaget blev det kaffe och en budapesttårta, det är min favorittårta verkligen! Jag måste nog be om receptet. Även om jag vid det här laget var proppmätt så fick jag gladeligen i mig en stor bit :) 

Om gästerna läser detta så tusen tack för en supertrevlig nyårsafton med mycket god mat, paketlek, önska din favoritlåt (Spotify var till god hjälp) men utan fyrverkeri - tre jättetomtebloss var allt - men där sparade vi ju en hel del kulor :) 
Tack också för de fina blommorna! 
Det är bara lite skämmigt att jag kammade hem fem av nio paket i paketleken. Jag fick allt från tipspromenad med fika, ballerinakex, trisslott, block, julprydnad till en mugg med en fin ask.

Gott Nytt År till er allihop!






/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar