27 januari 2013

Backar som svänger är inte kul

Hej!

Igår blev äntligen skidturen av! På jullovet började det ju att töa och nu den senaste tiden har det varit alldeles för kallt. Men igår hade vi inget att skylla på. Snö och minus 5 grader - det kunde väl inte bli mycket bättre, ja det var väl solen i så fall som lyste med sin frånvaro.

Varken jag eller dottern är några vana längdskidåkare, så i alla fall jag, är lite rädd för backar. Vi valde på att åka på sjön där det var spåret eller en 5 km lång slinga i skogen. Valet var lätt - det blev skogsturen. Jag visste inte innan hur backigt det var och det kanske var tur det...

Det gick hyfsat bra, några tillbud var det i backarna i början, men det ordnade upp sig. Men när vi åkt mellan 3 och 4 kilometer så var det en sådan där backe som jag inte är riktigt är kompis med. En lång back som dessutom svängde, jag tror att ni kan gissa resten :)

Hur som helst så var det en rolig skidtur tillsammans med dottern.

Idag är jag ganska mörbultad, det är nog inte av vurpan utan träningsvärk. Men det kan ju vara en ganska skön känsla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar