26 oktober 2014

Juli och dottern är äntligen hemma!

Hej igen!
Igår skrev jag ju lite om vad som hände i trädgården i somras. Men nu vill jag berätta lite om de fantastiska dagarna jag hade tillsammans med min efterlängtade dotter och givetvis också sonen i början på juli.

Dottern som är au pair i USA kom hem knappt två veckor i somras. Sedan åkte hon tillbaka och ska fortsätta att jobba som au pair ytterligare ett år. Men, men...

Vi fick i alla fall några riktigt fina dagar. Ett roligt minne var när vi alla åkte till Stockholm. Vi åkte tidigt med tåg ena dagen och kom hem på kvällen nästföljande dag. Det var hur varmt som helst, men dottern vare ju van vid denna värmen :) Anledningen till "utflykten" var att hon skulle förnya sitt visum. Vi åkte upp en dag i förväg för att bara vara.... och det var just vad vi var! Vad är väl Stockholm by night mot ett mysigt hotellrum fullspäckat med godis. Så blev kvällen alltså - men vad är väl inte mysigare än att få vara tillsammans och prata om ditt och datt och käka smågodis. Godiset var verkligen eftertraktat - det finns visst inte i samma utsträckning "over there".

Nåja, vi hann med en strandpromenad medan dottern köade på ambassaden, Slottet, Gamla stan, en tvåtimmars skärgårdstur och att äta massor av glass på "Kungsan" innan det var dags att åka hem.

Nu måste jag försöka dra mig till minnes vad vi gjorde mer under dessa dagar då dottern var hemma. Vi hälsade på mamma/mormor, var i Holmen en sväng. Vi gick Bogårdsrundan förstås och badade i Movänta. Vi grillade, spelade golf och var på Gränsö slotts spa. Dessutom hade vi ett försenat 20-årskalas för dottern med släkt och vänner. Det var fantastiskt fint väder hela tiden förutom på kalaset då det regnade. Jag tyckte att det var trist med regn medan dottern tyckte att det var mysigt.

Jag lägger om bilder en annan dag.
Ha det gott /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar