6 juni 2013

Studentbalen - en förtrollad kväll

Hej!

Tredje inlägget på en kort stund :)

Egentligen skulle jag vilja skriva mycket och lägga in massor av bilder på den förtrollande kvällen som var igår. Det var dotterns studentbal som hon planerat och längtat efter sååå länge. Jag tror att allt blev perfekt, klänningen satt perfekt -  färgerna på klänningen, orange och persikofärg, passade hennes solbränna så fint. Håruppsättningen blev som hon tänkt sig, humöret var på topp och solen sken. Hon var som en prinsessa! Förväntan och spänning låg i luften.

Släkt och vänner stod kantade vid röda mattan när de vackra studenterna sakta gick in till Stadshotellet, där balen skulle vara. De stannade upp var och varannan meter och log åt alla kameror.

Mer än så vet jag inte i dagsläget, dottern sover nog fortfarande. Jag vet inte hur dansen som man tränat på gick. Det var vals, foxtrot och bugg. Eller hur maten smakade. Jag hoppas verkligen att det blir ett fint minne för hela livet.

Nu tänkte jag sätta upp fasadflaggan, det är ju svenska nationaldagen idag. Därefter tänkte jag slå in paket eftersom dottern fyller år i morgon, mitt i all uppståndelse kring bal och student. Men det är ju lika bra att klara av allt på en gång :) I kväll kommer dotterns tjejkompisar i klassen och ska fira henne.

Sedan fortsätter förberedelserna, idag blir det till att sätta upp partytält och möbler, sopa uteplatsen, klippa kanter, tvätta bort frömjöl på fönsterbrädor och utemöbler - ja ni vet... Så nu kan jag ju inte sitta här och skriva... sätt fart!!!

/M

Ps. bilder kommer givetvis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar