9 januari 2014

Nyår 2013/2014

Hej!

Nu har det redan gått en dryg vecka in på 2014 och än så länge har jag inte skrivit fel årtal :)

Nyårsaftonens kväll firade jag med mina kära syskon, svägerskor och goa vänner. Det var i vanlig ordning massor av god mat som vi delade upp att göra. Förrätten var en supergod räkröra som serverades i glas, huvudrätten var kyckling i en god tomatsås, till efterrätt fick vi mousse, jag hade gjort blåbärsmuffins till kaffet. Som grädde på moset så fick vi pizzaslicers som vickning! Snacka om paltkoma efter detta :)

För att spä på det hela så hade jag min mamma på en trerätters lunch mitt på dagen på nyårsaftonen. Det var en lite enklare variant - vi åt en liten macka som förrätt, sedan stekt torsk och därefter saffranspannkaka. Hej och hå...

Gott och trevligt var det i alla fall hela dagen! Tack alla!

Nu hoppas jag att 2014 kommer att bli riktigt bra! Några nyårslöften har jag inte men jag vet några saker som jag vill ta tag i, dessa kommer jag inte att avslöja här ;)

Jag fick en väldig fin bukett blommor av min kära mor, här är några bilder på buketten och lite annat.

Gott Nytt År! /M

Ps. Nu är det mindre än ett halvår tills jag äntligen får träffa min köra dotter. Det kommer bli årets höjdpunkt när jag får träffa henne igen!!! /Ds





Nu har gjort saffranspannkaka för första gången -
det var riktigt gott serverat med björnbärssylt och grädde

Blåbärsmuffins toppade med pajdeg bör ätas samma dag som de görs,
annars blir "toppingen" mjuk.
Receptet hittade jag i min receptbok "Laila bakar".


2 kommentarer:

  1. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Ett par muffins eller 7 får du gärna bjuda på när jag kommer hem ;) Det ska bli så himla kul att träffa dig! Snart har det gått 200 dagar! :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Skönt att det är mer än halvtid!!!
    Du får skriva en önskelista på mat och fika till du kommer hem ;)

    SvaraRadera