15 september 2012

Rhododendronbusken har gjort sitt

Hej!

I kväll har jag varit ute och i stort sett färdigställt den lilla uteplatsen på framsidan som jag började med i somras. Det var en skön kväll, det har "höstat" till sig, men när man rör på sig och jobbar så är det inte kallt.

Jag kollade lite bland sommarens bilder för att se när jag och dottern grävde upp den gamla rhododendronbusken och så här såg det ut i slutet av juli när vi började.

Jag hade tröttnat på busken som bara är fin cirka två veckor om året, sedan är den bara trist med, smutsiga och en hel del fula blad. Dessutom var det ganska mycket ohyra på den - några små vita flygare. Nä, nu skulle den upp.

Dottern och jag grävde, slet och drog i någon timma, men sedan gav den med sig.

Jag har verkligen inte haft bråttom med att få ordning detta, utan jag har gjort några handtag när jag känt för det.

Jag grävde ur ett antal skottkärror jord, plattade till med en fin, hemmagjord "tillplattare" som jag lånat av brorsan. Sedan var det dags att lägga på en markduk. Därefter körde jag och la på, jag tror att det var, tolv kärror singel. 

Sedan låg arbetet nere eftersom det var semester och jag var ute och reste. En bit på väg i alla fall :)

I morgon blir det nog helt i ordning, då kommer det nog nya kort.

Ha det gott!

/M







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar