27 oktober 2012

Växterna i trädgården och namn på några efterlyses

Hej!
Nu är min dokumentation, över vilka växter jag har i trädgården, klar. De flesta är perenner, en och annan ettårig växt, lökväxter och några buskar har också kommit med på bild. Det har varit kul, dels tycker jag det är roligt att fotografera och dels vill jag lära mig namnen på blommorna.

Vad heter dessa växter?

Många namn kunde jag, en del har jag lyckats ta reda på med hjälp av nätet. Men det är några växter jag inte har lyckats hitta namnen på. Är det någon som kan hjälpa mig? Vad heter dessa? Skriv gärna en kommentar - tack för hjälpen på förhand!

En ettårig växt som självssår sig, vet du vad den
heter skriv gärna en kommentar!
Vad heter denna perenn?



Axveronika eller kransveronika?
Finns det något annat namn än perenn luktärt?
Är detta bergsnejlika?
Om du vill se alla växter, så finns här alla inläggen från trädgården där växterna finns dokumenterade, från mars till oktober 2012. 
Nu får man hitta på något annat eller drömma om nästa vår och sommar :)
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar